Sunday, October 16, 2016

Why Always Me?

Setiap kali dilanda masalah yang sama, aku terfikir sendiri. ada baiknya aku jadi macam sesetengah orang. tak perlu kan kawan yang ramai. janji kawan yang ada tu berkualiti. berapa kali aku nak kena mengalah? berapa kali aku nak kena menangkan ego orang lain? perkataan 'Love Yourself' tu aku tak pandai nak buat sebab aku fikirkan hati orang lain je. aku tak pandai nak selfish. then orang pijak kepala aku. betul pepatah tu 'buat baik berpada2'. apa yang aku tak suka masuk campur hal personal aku. aku ni tak ramai kawan lelaki. selain kawan office. jenis aku ni pulak nak share ngan kawan2 sampai tak terpikir pon ade orang yang akan sebarkan mende ni sume. ni tekaan aku je. habis takkan la orang sana dah tak nak berkawan ngan aku. sometimes bila baca komen2 dalam ati 'wow, ni ke orang yang aku anggap kawan selama ni?'KENAPA aku nak kene hadap menda ni sume? KENAPA aku nak kene jaga ati orang? KENAPA semua hal aku orang nak campur tangan?

Aku dah cukup stress ngan bebanan kerja yang pada aku agak keterlaluan. maksudnye kat sini yes, aku bersyukur sebab ada kerja. tapi perkataan 'teamwork' tu tak ada. semua atas aku. semua nye aku. aku takde masalah if nak kene tolong keje officemate but timing tu kene la ok. time tu aku free or what. i don't mind. but bile aku da tolong, cakap aku ni macam tak ikhlas. how come people like this ha? sedih, terkilan, kecewa sume ada. orang tu yang pernah rapat ngan aku. why always me? pe die yang tak puas ati sangat? i know, aku ni tak cukup baik. aku cakap ni bukan sebab aku rasa diri aku ni perfect. aku cuma nak orang just faham aku dan tak amik ati atau kecik ati ngan aku pasal mende remeh2 ni. aku penat sangat.

pasal relationship plak memang ade someone yang dah luahkan perasaan dia baru2 ni tapi kami tak declare apa2 pun.

ok. dah penat. esok dah keje. nak hadap macam2 esok.

doakan semuanye baik2 aje.

Love, Pija Ruslan.

No comments: